Tablice interaktywne Avtek TT-BOARD współpracują z komputerem i projektorem multimedialnym, tworząc zestaw interaktywny. Do obsługi tego urządzenia została zastosowana jedna z najnowszych technologii używanych w tablicach interaktywnych - optyczna. Pozycjonowanie kursora odbywa się poprzez dwie kamery zainstalowane w górnych narożnikach tablicy. Wykrywają one położenie palca bardzo precyzyjnie, zapewniając wysoką dokładność odczytu.
Zalety tablic Avtek TT-BOARD:
- do obsługi tablicy wystarczy palec lub dowolny wskaźnik, przez co korzystanie z funkcji interaktywnych jest całkowicie intuicyjne
- obsługa przez dwie osoby jednocześnie - umożliwia współpracę uczniów przy tablicy interaktywnej
- zastosowanie specjalnego materiału powierzchni tablicy interaktywnej zapewnia rozmaite cechy użytkowe
- możliwość przyczepiania klasycznych notatek papierowych przy pomocy magnesów
- notowanie przy pomocy pisaków suchościeralnych jak na klasycznej białej tablicy w przypadku, gdy nie ma potrzeby korzystania z funkcji interaktywnych
- wyświetlanie obrazu z projektora jak na profesjonalnym ekranie projekcyjnym z zachowaniem doskonałych parametrów obrazu
- odporność na uszkodzenia doskonale sprawdza się w warunkach szkolnych
- brak pasków skrótów umożliwia wyświetlanie obrazu z projektora na całej powierzchni tablicy dzięki czemu do dyspozycji jest większy obszar użytkowy (79" dla TT-BOARD 3000)
- dzięki interfejsowi HID tablica nie wymaga sterowników w systemach MS Windows 7, 8.1, 10, a kalibrację można przeprowadzić narzędziem wbudowanym w system operacyjny
Produkty interaktywne marki Avtek zostały wyróżnione i wskazane przez konsumentów w ogólnopolskim plebiscycie popularności produktów i usług w kategorii: tablice interaktywne, otrzymując tym samym prawo do używania nazwy i godła prestiżowej nagrody "Laur Konsumenta - Odkrycie 2014". W ramach konkursu przeprowadzonego w bieżącym roku, produkty interaktywne Avtek otrzymały nagrodę "Laur konsumenta - Grand Prix 2015", ponownie będąc jednymi z najpopularniejszych w swojej kategorii.